Friday 15 December 2017

المتاجرة نظام مع ارتفاع سقن -


32 (الملكي) سرب 1916 - شكلت في نيثرافون. 1940 - شارك في معركة بريطانيا. 1995 - أصبح السرب الملكي بعد الاندماج مع رحلة كوينز. الطائرات الحالية والموقع: الطائرات الحالية: لينك نوت أفايلابل. بي 146 و أغوستا 109E معركة مع مرتبة الشرف: الجبهة الغربية 1916-1918، السوم 1916-1918، أراس، يبر 1917، أميان، فرنسا وبلدان منخفضة 193-1940، معركة بريطانيا 1940، الدفاع المنزل 1940-1942، دييب، شمال أفريقيا 1942 -1943، إيطاليا 1943، جنوب شرق أوروبا 1944-1945، الخليج 1991. (مع مرتبة الشرف مع علامة النجمة، يمكن أن تكون مقنعة على معيار السرب) تاريخ 32 سرب (تر) سرب: لا 32 (الملكي) سرب تحتفل بالذكرى المئوية لها في يناير 2016. شهدت السنوات ال 100 الماضية من الخدمة أنها تعمل الطائرات من DH2 في الحرب العالمية الأولى إلى إعصار ونبض العصبي في الحرب العالمية الثانية وبعد مصاصي الدماء، فينوم وكانبيرا الخفيفة مفجر. كانت نيثرافون في ويلتشير أول منزل للسرب الذي تم تشكيله في يناير 1916 عندما وقفت رسميا مع أسطول من DH2s. وقد تم نشرها بسرعة على خط المواجهة في فرنسا، حيث منح الضابط الميجور L و بي ريس جائزة فيكتوريا كروس لمرورته. خلال الأيام الأولى لمعركة بريطانيا، لا 32 سرب خاض في السماء فوق بريطانيا باستخدام الإعصار الأسطوري. عانت من خسائر فادحة وسحبت من خط المواجهة حتى عام 1942 ولكن في هذا الوقت سرب وسجل أكثر يقتل من أي شخص آخر يشارك في المعركة. ثم غادر السرب في وقت لاحق إلى شمال أفريقيا حيث انضم إلى سلاح الجو الصحراوي قبل أن يتداول أعاصيره من أجل سبيتفيرز ثم انتقل عبر القارة ثم إلى إيطاليا واليونان. بعد الحرب العالمية الثانية سرب الأسطول سبيتفيرز في فلسطين وقبرص قبل تحديث هذه الطائرات مضمونة لمصاصي الدماء وبعد ذلك فينوم. في أبريل 1995، بعد الاندماج مع رحلة كوينز، أصبح سرب لا 32 (الملكي) سرب وتشغيل HS125، BAe146 و ويسكس، الغزال، السنجاب التوأم والآن أنواع طائرات الهليكوبتر أوغوستا 109 في دور الاتصالات. على مدى أكثر من عقد من الزمن 32 سرب شهدت طائراتها تشارك باستمرار في دعم العمليات في المسارح مثل البلقان وسيراليون وليبيا ومالي والصومال مع الطائرات المنتشرة لمدة عمليات تيليك و هيريك في العراق وأفغانستان 32 (رويال ) دور سكوادرون 8217s اليوم هو القيادة دعم النقل الجوي (كسات) - حركة مجموعات صغيرة من الموظفين ذوي الأولوية العالية أو البضائع عن طريق الجو من أجل تسهيل المشاركة القيادية الرئيسية العالمية ومزيد من تأثير المملكة المتحدة. ويكلف السرب بتوفير قدرة آمنة وآمنة وسريعة الاستجابة لكبار القادة العسكريين، والوزراء الحكوميين وأحيانا الأسرة المالكة. في عام 2012 تم شراء اثنين من بي 146 متغيرات مراقبة الجودة كجزء من المتطلبات التشغيلية العاجلة لتوفير قصيرة المدى داخل المسرح التكتيكية النقل الجوي للقوات في أفغانستان. واستقرت هذه الطائرات في مطار قندهار قبل عامين من عودتها إلى المملكة المتحدة عندما انتهت عملية هيريك في ديسمبر 2014. وتوقفت خدمة HS125s عن الخدمة في أبريل 2015 وترك السرب مع أربع طائرات من طراز BAE146 وطائرة هليكوبتر من طراز أوغوستا A109E لتسليم دورها الأساسي من سسات. إن قدرات أصول الأجنحة الدوارة والثابتة تكمل بعضها البعض لتزويد الدفاع البريطاني بسلاسة وسرعة الاستجابة لضمان وصول الأشخاص المناسبين إلى المكان المناسب في وقت يختارونه. الخيار 53 - سنة من الأحداث في جنوب فيتنام من قبل جوردون تايلور يناير 1968 (فيتنام) استقلت سيدني (الثالث)، والمعروف أيضا باسم فونغ تاو فيري، في 17 يناير 1968 متجهة الى فيتنام الجنوبية (سفن) جنبا إلى جنب مع 319 جنديا آخر. وقد رست السفينة في جزيرة جاردن وكان هناك مجموعة ضخمة من أتمنى جيدا وبعض وسائل الإعلام هناك لرؤيتنا قبالة. وأنا واثق من أننا لم نبحر مع كتيبة، بل كانت مجموعة تكتل تتألف من مختلف السلك إما لاستبدال الجنود الذين أتموا مدة خدمتهم، أو زيادة حجم فيلقنا الخاص بسبب تصاعد الحرب. وكانت هذه هي الرحلة التاسعة لفيتنام التي اضطلعت بها سيدني. وبمجرد أن صعدنا وتخزيننا والعتاد أصدرنا مع الصنادل والأراجيح. لم تكن هناك أحذية ترتديه بينما كنا على متن الطائرة. كنا قد استولى على بحارة الأحياء وكانوا يقيمون على سطح شماعات لمدة الرحلة. كما أبحر 104 سرب الإشارة (104 سيغ سان) في هيماس سيدني في نفس الوقت على النحو التالي: ديفيد ألين أليستر كامبل فيليب كلوشي هنري كورتيس روبرت إليس ديزموند غودلي كينيث غرينوود كينيث هركوان ماكسويل هاردي تيري هنتر هيو هوتون دوغلاس جونستون جيوفري جوناس جون كوشاش سكوت لايكوك غراهام لي كيث أوليفر رالف شوير غوردون تايلور (نفسي) كانت ترتيبات النوم متفرقة، ونحن علقنا أراجيحنا حيثما أمكننا أن نكون تحت الطوابق، وكان هناك مساحة صغيرة جدا لتخزين معداتنا. كان الهواء بين الطوابق يخنق في كل من النهار والليل، لذلك قررت كيث أوليفر وقررت أننا سوف ترفع الأراجيح لدينا على توقعات، التي كانت مباشرة تحت سطح الطيران حيث يمكننا الحصول على بعض الهواء النقي. في الليلة الأولى من سيدني نحن اشتعلت نهاية ذيل إعصار بريندا، وهو إعصار من الفئة 2 الذي تسبب في بعض الانزعاج بين العديد من القوات. كانت الأمواج تتحطم عبر الأقمار حيث توجد سلاسل مرساة في التنبؤات، وكان الماء يتدفق في جميع أنحاء سطح السفينة. ومع ذلك ظلت الأراجيح لدينا لا يزال وكان ليلة نوم جيدة على الرغم من أن السفينة كانت هزاز والمتداول. كنت أنام على توقعات كل ليلة باستثناء ليلة قبل وصوله من فونغ تاو. لم يستغرق وقتا طويلا لجنود آخرين أن ندرك أن النوم كان من الصعب الحصول على الطوابق أدناه والمساحة في التنبؤات أصبح من الصعب العثور على تقدم الرحلة. كان لدينا توقف في جزيرة مانوس حيث كان ران قاعدة. وأعتقد أن لدينا بعض الجنود في الجزيرة وكنا نسقط بعض الناس والإمدادات. وبمجرد إسقاط مرساة لدينا اقترب السكان المحليين المحليين السفينة في زوارقها قليلا في محاولة لبيع لنا الحلي. كنا في مرساة لبضع ساعات فقط، ثم واصلنا في رحلتنا. عندما عبورنا فوق خط الاستواء عقدنا حفل عبور الخط. هذا هو الشروع الذي يحتفل بالبحارة أول عبور خط الاستواء. في الأصل، تم إنشاء التقليد كاختبار للبحارة المحنكين لضمان أن زملائهم الجدد كانوا قادرين على التعامل مع أوقات عصيبة طويلة في البحر. هذه الاحتفالات عبور الاستواء وعادة ما يتميز الملك نبتون، الذي يبدأ أولئك الذين عبروا عبر خط الاستواء من قبل. التقينا مع هماس ستيوارت (إي) قبالة سنغافورة في 25 يناير و أبحرت سفينتين على ساتاهيب، تايلاند تصل في 31 يناير. وانخفضت سيدني من سيارات جيب وشاحنات ومعدات عسكرية وعدة إشارات شخصية. وكانوا جميعا متجهين للمشاركة في دورة سيتو في فبراير. وغادرت كلتا السفينتين في الساعة 00/16 من اليوم نفسه إلى فيتنام، ووصلت إلى فونغ تاو في 3 شباط / فبراير. استغرقت الرحلة ما مجموعه 17 يوما، وخلال ذلك الوقت حضرنا محاضرات حول ما يمكن توقعه لدى وصوله في سفن. كان لدينا التدريب البدني اليومي، ومسابقات شد الحروب والأعمال المنزلية للقيام بها، مثل خدمة في الفوضى ضباط الصغيرة، والعمل في الغسيل، وتنظيف أسفل الحواجز والجدران داخل السفينة وتنظيف عموما. كان لدينا أيضا تفاصيل ترتيب لجلب الحصص الغذائية اليومية حتى من الانتظار، وما إلى ذلك وأنا على يقين من أن هناك أشياء أخرى فعلنا ولكن الذاكرة تفشل لي. نحن جميعا تتمتع بدقة يبي يطلق النار على صارمة، في محاولة لاطلاق النار على البالونات التي تم إرسالها على الجانب مليئة بالماء. في نهاية كل يوم كنا كل واحد مع مجموعة كبيرة واحدة من فوسترز. بالنسبة لأولئك الذين لم شرب، وتلك التي أراد أكثر من ذلك، كان من السهل جدا لتجارة عدد قليل من السجائر لأخرى يمكن. أثناء التحميل والتفريغ في حين ترتكز قبالة فونغ تاو، تم إعداد طاقم سيدني لمواجهة أي هجمات أطلقت من الشاطئ. وقام الغواصون بالسفن بدوريات مستمرة وفحص البدن والكابلات بينما كان الحراس المسلحون يقفون على ظهر السفينة بأوامر لاطلاق النار على تحركات مشبوهة فى المياه. وكما اتضح، لم تتعرض سيدني ولا مرافقوها للخطر في المياه الفيتنامية. لكنها لعبت في دورها بشكل فعال جدا، ونقل بأمان الآلاف من القوات من وإلى فيتنام جنبا إلى جنب مع آلاف الأطنان من البضائع والمعدات. وصلت حماس سيدني إلى فونغ تاو في 3 فبراير، وغادرت في اليوم نفسه للمنزل، ووصلت في سيدني في 16 فبراير. كنا جميعا من المفترض أن تؤخذ عن طريق المروحية أول شيء في صباح الثالث، ولكن بسبب الهجوم تيت، الذي كان على قدم وساق في هذا الوقت، اثنين فقط شينوكس (الجيش الأمريكي تش-47 هليكوبتر) تحولت. كنا جميعا اصطف في مجموعات (الطباشير). كنت محظوظا بما فيه الكفاية للحصول على الطباشير الأول. وتم نقل اخرين على متن قوارب الهبوط فى وقت لاحق اليوم. واستخدمت خدمات طائرة سكايكرين (سيكورسكي تش-54 هليكوبتر تابعة للجيش الأمريكي) لنقل المركبات من السفينة إلى الشاطئ وأيضا لإعادة الحاويات البحرية الفارغة والمركبات غير الصالحة للاستخدام إلى السفينة. ولدى الانتهاء من المهمة كان طاقم سكيكرين يدعي رقما قياسيا عالميا للحمولة التي رفعتها طائرة هليكوبتر واحدة في يوم واحد. (من هماس سيدني - تقرير الإجراءات فبراير 1968) لم يكن لدينا أي معرفة فيما يتعلق تيت، معنا معزولة خلال رحلتنا. قيل لنا إن فك كان نشطا جدا بين فونج تاو ونوي دات وأن الطريق قطع في ثلاثة أماكن وأنه سيكون من الخطورة جدا أن تأخذنا عن طريق البر في الوقت الراهن. قضينا عدة ساعات تبريد كعبنا على الشاطئ الخلفي في فونغ تاو قبل أن يتم نقلها بالشاحنات تصل إلى نوي دات. وكان بعض الجنود قد انتقلوا بالفعل إلى نوي دات ولكن كان هناك نقص في الرحلات بسبب العمليات الجارية. كان الحصول على ليلة عندما وصلنا أخيرا في 104 سيغ سان. تم إصدارنا مع بندقية و 60 طلقة، أظهرت لدينا الخيام وحفر الهاون. كما أعطيت لنا تقييما موجزا لما كانت الصورة العامة فيما يتعلق ب تيت، والعمليات الجارية والنشاط الرأسمالي. قضيت أسبوعي الأول في المخيم الذي يقوم بوظائف غريبة وأطلع نفسي على المناطق المحيطة والمعدات التي كنا نستخدمها. WO2 رون ستيل، سرج رقيب كبير (سم) أرسلت اثنين منا قبالة إلى قاعدة دعم دعم النار (فسب) أندرسن في 12 فبراير. وتتمثل مهمتنا في رصد الشبكة اللاسلكية وتوفير عمليات التحقق الراديوي حسب الاقتضاء. فبراير 1968 (عملية كوبرغ) كان أول نشر لفرقة العمل في عام 1968 على عملية كوبورغ. وقد أنشئ مقر قيادة فرقة العمل في فسبب أندرسن بالقرب من مزرعة مطاطية على الطريق السريع 1، وهو يتخطى طريقا معروفا جيدا ويمكن ملاحظته بسهولة من قبل فييت كونغ باليوم. وطوال العملية، أنشئت شبكات اتصالات فرقة العمل المعتادة، بما في ذلك شبكة "فف نيت" (كوماند فف نيت)، وروابط مختلفة لقاعدة فرقة العمل في نوي دات، والقيادة التشغيلية العليا، وقيادة المساعدة العسكرية، وفيتنام، في لونغ بينه بالإضافة إلى الوحدات المجاورة الأخرى. وكانت إشارات الولايات المتحدة لتوفير وصلات ترحيل الراديو (ر) إلى لونغ بينه ونوي دات ولكن عانت من العديد من الأعطال المعدات ويبدو أن لديها فقط الفنيين عديمي الخبرة والمشغلين المتاحة. وبعد أربعة أيام، أوصى ضابط إشارات فرقة العمل، الرائد نورم مونرو (أوك، 104 سيغ سان) بأن يتم نشر لوائح الراديو الاسترالية (أنمرك-69). وصل مأوى 110 سيغن سكون ر تحت شينوك الولايات المتحدة. وكان بداية تأثير داوندرافت من طائرة هليكوبتر الدوار المزدوج كما نشر الملجأ إلى كشط أعدت درسا جديدا للجميع. هدم مركز الإشارات (نقل لوحة المفاتيح سب-86 ثلاثة أقدام وقطع خطوط كثيرة، مقلوبة جدول وحطموا جهاز التصوير عن بعد)، فجر خيمة فرقة العمل راب 40 بعيدا وترك الموظف الطبي يجلس محيرة في كشط مفتوح وسط له وحطمت زجاجات، وحطمت خيمة 104 سيغ سان أوكس خيمة. بقيت القيادة (كب) سليمة فقط لأن كل سولديروفيسر المتاحة عقد أسفل الخيمة. وشبه المشهد بعد ذلك آثار تورنادو وأصبح من المهم جدا أن ر الاسترالية قدمت الخدمة التي وعدت بها الإشارات. الدرس 1: يجب أن تحدث عمليات نشر شينوك لمعدات الاتصال قبل إعداد المرافق الأخرى. الدرس 2: تجنب استخدام شبكة الجيش الأمريكي للاتصالات الداخلية الأسترالية لضمان السيطرة على أولوية الاستعادة. يقع فسب أندرسن في يت 208128، في منطقة الحرب D، 22 كم شرق شرق بين هوا، على بعد كيلومترين من قل -1 (الطريق السريع 1) وسبعة كم سي من فسب هاريسون. وقد تم وضع فسبب عمدا على انخفاض تآكل الثور تجزئت أستريد فك الطريق الرئيسي للاتصال. تعرضت لهجوم ثلاث مرات خلال تيت 68 نتيجة لذلك. في 18 فبراير، بعد 150 وابل مدفع هاون، واثنين من موجات من فك هاجمت القاعدة، مما أدى إلى ثمانية الاستراليين كيا و 22 ويا. كما هوجمت القاعدة في 20 و 28 فبراير. وكانت خسائر العدو: 167 كيا (عدد الجسم)، 7 كيا (ممكن)، 27 ويا، 5 أسرى الحرب. المواد التي تم التقاطها. و 9 طواقم أسلحة و 94 سلاحا صغيرا و 10 قاذفات من طراز RPG2 و 3 قاذفات من طراز RPG7 و 5 أجهزة راديو الإرسال والاستقبال وبوصلتين و 3500 رطلا من الأرز. تم العثور على 49 صاروخ من طراز آر بي جي، و 8 صواريخ من طراز هب 7، و 9 جولات من طراز ركيل، و 13 منجم كلايمور، و 99 قنبلة يدوية. كنت فقط في أندرسن لبضع ساعات واستقرت للتو في الحزب الشيوعي قبل أن يقال للحصول على المروحية لواء المشاة الخفيفة 199 في لونغ بينه حيث كان واحدا سيغنلمان المطلوبة. لم أكن قد سرعان ما وصلت وقيل لي ما استدعت وظيفتي عندما كان لي أوامر للانتقال إلى بيين هوا لأن 199 لم يعد لديها قوات في منطقتنا. نقلت إلى بيين هوا بالسيارة، حيث التقيت مع ضابط الاتصال (لو). كان هناك ثلاثة منا نوبة العمل، ست ساعات على و 12 ساعة قبالة. كنا نستخدم أنربك-25، فف الراديو والخط الأرضي للاتصالات. كان لدينا أيضا إمكانية الوصول إلى مجموعة إذاعة أمريكية (524) ومجموعة هف باستخدام سو والصوت للاتصالات مع نوي دات و فسبب. كان دوري لإدارة رسائل ريترانز، رمز و فك رموز الشبكة الخ، بين عناصر فسب و نوي دات. في مرحلة واحدة من عام 1968 كان بين هوا المطار المزدحم في العالم. عملت في إعصار، مركز العمليات التكتيكية (توك). وكان بين هوا مقر المقر الرئيسي فف، إي القوات الميدانية منطقة المسؤولية الثالثة فيلق التكتيكية المنطقة التي شملت فرقة العمل الأسترالية الأولى (تف). وقد غطت هذه المباني الجدار بحوالي 30 كيس من الرمل تعادل 30 قدما أو تسعة أمتار في الارتفاع. كنت متمركزة في الخطوط 101 المحمولة جوا. انظر الصورة اليمنى - الصاري الرئيسي الجوي في بين هوا كان كبيرا ومعبأة (الصورة المقدمة من غوردون تايلور) في الليلة الأولى التي كنت هناك تفريغ ذخيرة كبيرة في مكان قريب تعرضت لهجوم. القذائف واردة، الخ ذهب قبالة كل ليلة، مما تسبب في انفجارات ضخمة التي أضاءت السماء. في ذلك الوقت لم يكن لدي فكرة ما كان يحدث، وأنا لم تنتمي إلى أي وحدة معينة، لا أحد قال لي (ربما كانوا لا يعرفون أي منهما). لم نكن قد قيل لنا إذا كان أي فك بالقرب من محيطنا، لكننا وقفنا طوال الليل. خلال تيت كان هناك أيضا القوات نفا في المنطقة. وقد تم تجاوز أجزاء من بين هوا و لونغ بينه من قبل الاتحاد الوطني للمرأة في بداية الهجوم تيت. وأذكر أنه في الليلة الثانية التي كنت في بين هوا، لم أكن أعرف حقا أين أنا وكيف آمننا، دعا الأمريكيون التنبيه البرتقالي، وهذا يعني أنهم جميعا استردوا أسلحتهم من مخزن الأسلحة استعدادا لهجوم. وبدأوا على الفور بإطلاق بنادقهم في الهواء. لم يبدو أن هناك أي انضباط على الإطلاق. في قراءة بعض المعلومات عن هذه الليلة من البحث على شبكة الإنترنت كان هناك الآلاف من القوات الأمريكية في المنطقة المجاورة في هذا الوقت. عندما أطلقت 8 البنادق المتنقلة (M110) بعثة انتقلت الأرض انظر الصورة الحق - M110 8 (203MM) الدفع الذاتي الهاون في بين هوا. (الصورة التي قدمها غوردون تايلور) العريف الأول الذي كان يعمل مع، بيل وايتهيد، وقال لي أنني سوف يتم ترقيته إلى العريف انس عندما أعيدت إلى نوي دات، لأنه تم تعيينه في الواقع كقوات أستراليا الملكية إشارات (راسيغس ) عضو في المدفعية الميدانية 4 فوج المدفعية وانه كان يعود الى استراليا في غضون أيام قليلة، وأود أن تولي تلقائيا دوره. هذا الترويج يعني أنني لن تضطر إلى تنفيذ واجب بيكويت أو العمل في الفوضى عندما يعود في 104 سيغ سان. عدت إلى نوي دات في 1 مارس و عينت ل 4 فوج الميدان في 4 مارس. جاء ترويجي في أوائل أبريل، وتلقيت بدل بلدي في فيتنام (1.55 في اليوم). وقد استغرق ذلك أرباحي الشهرية إلى 109.85. مارس إلى يوليو 1968 (معركة المرجان وتوان ثانغ الثاني) أنا تعلق على شركة المقر، والفوج الميداني الرابع وعملت في وظيفة القيادة (كب)، التي تدير لوحة مفاتيح المؤسسة سب-22. وكان الأبنوس عنوان لوحة المفاتيح للبرنامج القطري في مقر فرقة العمل. كانت المؤسسة عنوان المدفعية هق كب. وكان معظم حركة المرور بين الأبنوس والمشاريع، ولكن كان هناك 19 المصممين لوحة المفاتيح في 1ATF مما يعني أنه خلال النهار، كانت حركة المرور ثقيلة جدا. تم استبدال الفوج الميداني الرابع ب 12 فوج ميداني (12 فد ريجت) في وقت ما في نيسان / أبريل، وتحول الفوج بدوره إلى الأسوأ. وقد أقيمت المسيرات كل يوم، حتى لو كنت في نوبة ليلية. أعتقد أن هذا يحدث مع وحدة جديدة عندما يستغرق أكثر من ذلك ويحاول الحفاظ على نفس الترتيب كما هو الحال مرة أخرى في أستراليا. كما معظم الحفارين في نوي دات، ونحن جميعا قضينا بعض الوقت ملء وجمع أكياس الرمل من حفرة باريا ساند. وكان الأطفال الفيتنام الشباب يعلقون بحثا عن النشرات. وأعتقد أنهم ساعدوا أيضا في ملء الأكياس، ولكن ليس بالسرعة أو كاملة كما فعلنا. وبحلول بداية شهر مايو شعرت أنني لم أكن أفعل حقا ما كنت تدرب ل. (لقد أصبح العمل متكررا جدا، وشعرت بأن مهاراتي لم تستخدم لإمكاناتهم الكاملة). وكنت قادرا على زيارة 104 سيغن سان في عدة مناسبات، وظلت اصطدم بالرقيب ماكس هاردي للحصول على التذكير مرة أخرى إلى سرب، ولكن مع أي نجاح. كانت هناك أيضا أوقات عندما كنا مطلعين من قبل المطربين الأستراليين في لوسكومب السلطانية. وكانت هذه الأحداث شعبية دائما وكانت المنطقة كلها مزدحمة بالحفارات. وقد سمع الكثير من صفارات الذئب عندما المطربات الإناث تبختر الاشياء. معركة المرجان في 12 مايو 1968 تم نقل العناصر الرئيسية من 1 أتف إلى منطقة شمال سايغون في نهاية المطاف أن تعرف باسم المرجان فسب. وكان هذا لاعتراض حركة 7 نفا قسم إلى سايغون وقطع انسحابها. وكان الفريق المتقدم للمقر الرئيسي 1 أتف يشمل المعيار الرئيسي مونرو، أوك 104 سيغ سن وخمسة صفوف أخرى من سرب. وكان على هذا الحزب المتقدم في مقر قيادة القوات إنشاء منطقة لمقر فرقة العمل. وقد هبط الحزب على بعد نحو 1500 متر من موقع المقر المقترح، ولذلك كان على عنصر الإشارات الصغيرة أن يجهز معداته التي كانت تعمل في البداية كمحطة فرعية على شبكة قيادة فرقة العمل. ولم تكن هذه المهمة تعني أن المعدات تضمنت إذاعة رت-524 (جهاز استقبال ريسيفرترانزميتر للمعدات ذات التردد العالي جدا (أنفرك-12)، وبطاريات 150 أمبير ساعة، وشاحن 300 وات، و أرسي-292، ووحدة التحكم عن بعد أنغرا-39، وهو إذاعة أنرك-25. وكان ذلك محاولة لإثبات جديرة بالاهتمام. في وقت مبكر من صباح يوم 13 مايو 1968 تعرضت القاعدة لهجوم من قذائف الهاون العدو والصواريخ والأسلحة الصغيرة النار، مما تسبب في وقوع إصابات للرجال والمعدات (بما في ذلك هوائي أرسي-292). وسمحت الإصلاحات المؤقتة للمحطة الإذاعية بأن تظل قيد التشغيل، وكانت الوسيلة التي استدعيت بها سبوكي (طائرة DC3 مجهزة بالإضاءة وستة مينيغونات) وطائرات الهليكوبتر الحربية (فرق النار الخفيفة) لدعم الوحدات التي تتعرض للهجوم. و فسب المرجان يجري جزئيا تديرها العدو خلال هذا العمل. وكان سيغنالمان روان غامبل ويا خلال القتال. في الساعة 4040 من يوم 16 مايو 1968 تم شن هجوم النفاثة نفا ضد المرجان فسبب. وقد بدأت مع 50 دقيقة من قذائف الهاون والصواريخ التي شملت منطقة الإشارات وأعقبتها هجمات برية، طرف عدو واحد يأتي في غضون 50 مترا من محيط الإشارات التي كانت تحمي مباشرة وظيفة قيادة فرقة العمل. العدو اندلعت أخيرا الاتصال في الساعة 0645. وكان سيغنالمان اليكس يونغ كيا خلال هذا العمل واثنين آخرين سيغنالمن (جون كوساش و إيان كروزثويت) ويا. جاء جون إلى فيتنام على العبارة فونغ معي من كوكس كوكس منزل الرسالة: خلال مساء 28 قيل لي أن يذهب خارج الحزب الشيوعي والتحقيق في مصدر الضوء الذي يمكن أن يضر موقفنا. العقيد دونالد دونستان، قائد فرقة العمل بالنيابة وضع يد أبوية على كتفي وقال: إبقاء رأسك أسفل ابنه كما خرجت من الحزب الشيوعي. كتب نائب قائد واحد من أتف في وقت لاحق. وعلى مدى ثلاثة أسابيع تقريبا، تعرضت فرقة العمل لبعض من أشد القتال الذي شهده الأستراليون في فيتنام. طوال هذه التعاقدات وعدد من الهجمات اللاحقة من قبل النار، وسرب إشارات ليس فقط عقد أرضهم ولكن استمرت في الحفاظ على الاتصالات. خلال شهر مايو تم إرسال العديد من المدفعية من 12TH حقل ريج هق البطارية (بتي) إلى المرجان فسب للمساعدة في العمليات. قتل غونرز إيان سكوت وكريستوفر سوتيل خلال ليلتهم الأولى في القاعدة (15 مايو). كانوا فقط في البلاد لبضعة أيام، والبقاء في نفس خيمة كما لي في نوي دات، وكان هذا أول غزوا خارج القاعدة. تم إرسالهم إلى نقطة إلى الأمام في فسبب، الذي تم تجاوزه خلال الليل مما أدى إلى وفاتهم. أنا سعيد جدا لأنني لم تحصل على إرسالها معهم. كنت حريصة على الخروج إلى المرجان ولكن كما كنت أعظم (تعلق على 12th فد ريجت) لم يكن لديهم سلطة لإرسال لي. خلال وقتي مع 12 فد ريجت تمكنت من المشاركة مع وحدة الشؤون المدنية الأسترالية 1 (1ACAU) تعمل كمشغل إذاعي في الميدان. وكانوا يشاركون كثيرا في بناء المساكن والمدارس للسكان المحليين. كما قمت بإدارة رحلتين إلى فونج تاو، اللقاء مع سيغ أليكس شيبيرد (110 سون) في رحلة واحدة. وكان جزءا من دورة 15A أوكر لدينا في بالكومب. على آخر من هذه الرحلات كنت محظوظا بما فيه الكفاية لتكون قادرة على قضاء بعض الوقت على التزلج على الشاطئ الشاطئ الأمامي. كنت بحاجة للحصول على إطارات جديدة للنظارات بلدي وهو ما يعني رحلة إلى فونغ تاو. كان من المفترض أن تكون رحلة يوم واحد، المروحية هناك والظهر، ولكن لم يكن هناك مجال على أي من المروحيات يعود إلى نوي دات بعد ظهر اليوم، لذلك اضطررت للبقاء بين عشية وضحاها. عندما عدت إلى الوحدة في صباح اليوم التالي كنت قد تم نقلها أمام المقر بتي رسم وقراءة قانون مكافحة الشغب. كان يعتقد أن كنت قد ذهبت أول. أعتقد أنني يجب أن يكون رونغ له. خلال بعض وقت الفراغ تمكنت من الحصول على وثيقة وشخصية مع A بتي المدفعية الثانية والثلاثون (الولايات المتحدة) التي، جنبا إلى جنب مع 12 فد ريجتس البنادق، نفذت المضايقات والحوادث ليلا (هامبي) البعثات، التي كان من المفترض أن تبقي فك على أصابع قدميه. في الليالي القليلة الأولى في نوي دات قفزت في كل مرة واحدة من هذه البنادق أطلقت، لكنها لم تستغرق وقتا طويلا لتجاهل تماما لهم. كانت بطارية الولايات المتحدة معروفة باسم هوسكي ألفا. كان لديهم أسطول من المسدسات التي شنت 155MM. لأننا عملنا تحولات كان لدي الكثير من وقت الفراغ الذي اعتدت عليه مرة أخرى في 104 سيغن سون اللحاق بالركب مع الأصدقاء، أو الاقتراض سيارة جيب والقيادة تصل إلى التل للحاق بركب الناس المعينين هناك. أتذكر وجود العديد من المحادثات مع سيغ كين كوكس حول الضوء في نهاية النفق. قضيت أيضا بضعة أسابيع وضع خطوط الهاتف الجديدة، سواء تحت الأرض وعلى أقطاب التلغراف من كل بطاريات بندقية إلى لوحة مفاتيح المؤسسة ثم على ارتي تاك. (أرتي تاك تسيطر على نيران المدفعية من قاعدة 1ATF.) كما عملت في مقصف كوي كوي عندما كنت لم يكن على التحول، فقط للحفاظ على نفسي مشغول. أعتقد أنني تمكنت أيضا من الحصول على عدد قليل من المشروبات المجانية كذلك. تركت نوي دات عن طريق البر مع 12 فد ريجتس قمس الحزب في 12 يونيو كجزء من 1ATF توان ثانغ الثاني (13 يونيو - 18 يوليو 1968). تفاصيل النشر: A سن 3 كاف ريجت. 3 تب انتقلت طريقا إلى فسب كياما لدعم 1 عمليات رار: الموقع: A سن (-) 1 أتف قاعدة 3 تب فسب كياما YT0914. 102 فد بتي تنتشر عن طريق الجو إلى فسب كياما لدعم 1 عمليات رار. المواقع: 12 فد ريجت (-) و A بتي 235 أرتي (أوس) 1 أتف بيس 102 فد بتي فسب كياما أت YT0914. 1 رار نشرها جوا إلى أو بيردفيل (موديفيد) مركز الكتلة YT1216، على افتراض المسؤولية عن تلك المنطقة من 1200H. المواقع: بن هق و C كوي فسب كياما YT094145، A كوي YT106184، B كوي YT138157، D كوي YT083140. كانت هناك عملية يجري تنفيذها على بعد نحو عشرة كيلومترات من مدينة لونغ بينه (ليست بعيدة جدا عن المكان الذي أرسلت فيه عندما وصلت لأول مرة إلى فيتنام). وظيفتي مع ثلاثة آخرين (وليس 104 سيغ سان) كان لرجل الاتصالات اللاسلكية لشبكة المدفعية 24 ساعة في اليوم الواحد. كما تم تكليفنا بتنفيذ إعادة توريد المواد الغذائية والمعدات لبطارية الحقل 102 في فسب كياما، ودعم العملية في أو بيردسفيل. تفاصيل النشر: 3 يوليو، 1968 - 3 رار تخفيف 1 رار على أوب توان ثانغ (المرحلة 2) في منطقة العمليات (أو) بيردزفيل. فسب كياما - يت 09-14 10 كم إن من بين هوا، 5 كم ونو من فسب كيري، 2 كم N من QL - 1. 161 بتي، رنزا (هيتشينغز بتي 14Apr68-18Mar69) فيريباس تعيين هنا 3-18 يوليو. بين هوا بروف، الفيل الثالث. كنا متمركزة داخل مجمع لونغ بينه المجاور لأحد مهابط الطائرات الرئيسية. خلال اليوم كان هناك ما لا يقل عن عشرين طائرة في الهواء في وقت واحد، من المروحيات إلى أحدث قاذفات النفاثة. كنا يقعون جنبا إلى جنب مع لوحة المروحية التي خلق كمية كبيرة من الضوضاء مع المروحيات تقلع والهبوط في جميع ساعات، والذي كان أكثر إثارة للقلق عند محاولة إرسال واستقبال الرسائل. بعد أسبوع أو نحو ذلك هناك قضينا ثلاثة أيام حفر حفرة هاون ثلاثة أقدام عميقة وخمسة عشر قدما طويلة لتزويدنا ببعض الحماية. كنا قد بدأنا في مواءمته مع أكياس الرمل حتى نتمكن من وضع غطاء علوي فوق الحفرة. كانت الأرض صعبة جدا والأدوات التي كنا غير كافية جدا. كان لدينا تقريبا أنه انتهى عندما قيل لنا عدم الاستمرار على أنها كانت تسير لمسح المنطقة ومستوى تشغيله ووضعها في الصرف الصحي المناسب. وكان الاقتراح هو جعله مثل معسكر شبه دائم حتى نتمكن في أي وقت نحن ه د عملية في هذا المجال ونحن قادرون على اقامة لدينا امدادات بسهولة. ما هي مضيعة للوقت والجهد. الجيش النموذجي نحن لم تحصل على حفرة الهاون لدينا. في واحدة من رحلات إعادة التموين كنت قادرا على لقاء مع سيغ كيث أوليفر، الذي كان متمركزة في فسب كياما (YT095145)، حوالي عشرة كيلومترات شرق شرق جنوب شرق لونغ بينه. 102 بتي، 12 فد ريجت كان مقرها هناك. خلال وقتنا في لونغ بينه أنا جعلت صداقات مع العديد من القوات الأمريكية وقضى بعض من وقت فراغي السباحة في حمام السباحة وزيارة النادي إر. لذلك كانت الحياة متحضرة جدا خلال إقامتنا. فعلنا أيضا قليلا من تجارة السلع (معطف واق من المطر، والسراويل القصيرة، الخ). كنا نحب بطانات المعطف و حقائب الظهر و العديد منهم تم تداولها. على الرغم من أنني لم يكن لديك رخصة، وأنا نفذت الكثير من القيادة حول مخيم طويل بينه. إذا كان هناك حاجة إلى عمل يجب القيام به وليس هناك سائق المتاحة ثم كنت سريعة للتطوع. هذا سمح لي أن أرى الكثير من مجمع بينغ طويل. في بداية يوليو كان لي أيضا الفرصة لأخذ الإمدادات إلى فسب كونكورد (YT034174). وقد اقيمت الجبهة بالقرب من نهر دونج ناي، شمال غرب غرب هوا. (104) تم تأسيس المركز الثاني عشر في منطقة ريجت مع 4 رار. قبل نهاية الشهر كان لدينا حوالي مائتي دولار في لونغ بينه. كان يسمى مخيمنا 1ATF إلى الأمام بينه طويلة. كان معسكر الولايات المتحدة لونغ بنه 55 ميلا مربعا في المنطقة. ليست هناك حاجة لنقل الراديو من منطقتنا الخاصة الآن أن هناك الكثير من الناس هنا، لذلك أنا أنفق وقتي على إعادة تزويد فسبس على أساس يومي. بالطبع المزيد من القوات يعني المزيد من الانضباط ونحن لدينا المسيرات اليومية وبندقية وفحص خيمة. كانت الحياة أسهل في دات. في هذه المرحلة من واجباتي كنت أتطلع إلى الراحة والاستجمام (R أمبير R) مغادرة وقضاء بعض الوقت والمال في هونغ كونغ. وكانت خياراتنا ل R أمبير R هونغ كونغ، تايبيه، بانكوك وأستراليا. هاواي كانت أيضا على القائمة ولكن أعتقد أنه قد يكون فقط للقوات الامريكية. طرت إلى نوي دات في كاريبو (راف دي هافيلاند كندا دك-4) في 12 يوليو. قضيت بضعة أيام مع 12 فد ريجت قبل أن تعلق مرة أخرى إلى 104 سيغ سان. إن مناقشاتي الكثيرة مع الرقيب هاردي يجب أن تؤتي ثمارها أخيرا. في هذا الوقت زاد راتبي 4 في كل أسبوعين. في قراءة تقارير القائد ل 104 سيغن سان كان هناك دائما نقص في أفراد القوات الراديوية، لذلك أعتقد أنه في نهاية المطاف أحضروا لي مرة أخرى من 12 فد ريجت لأن رقيب الموظفين هاردي أدرك أنه يمكن أن يحصل لي مرة أخرى في سرب بدلا من كونها تعيين حيث لم يكن هناك حاجة حقا. أنا لا أعتقد أن موقفي تم استبدال، على الأقل ليس في المدى القصير. ذهبت إلى هونغ كونغ على رامبر في 15 يوليو. كنت قد حاولت أن أضع R أمبير R مع جيوف مورغان وكين كوكس، ولكن هذا لم يكن ممكنا. عند الوصول إلى هونغ كونغ تم حجز جميعنا في فنادقنا المختلفة. كالمعتاد، الضباط أولا، الذين أعطيت أفضل السكن و أسيس فضفاض حصلت على ما تبقى. ومع ذلك بعد أن عاشوا في الأدغال والخيام لمدة ستة أشهر، أي شيء مع سقف، كانت المياه الجارية الساخنة والباردة كبيرة. أنا التقطت علة في المعدة بينما على R أمبير R. يجب أن يكون قد شرب الكثير من المياه المحلية وليس ما يكفي من البيرة، لذلك كنت وضعت على الواجبات الخفيفة عند عودتي لمدة أسبوع بينما كنت تعافى من أي خلل كان لي. أغسطس 1968 (عملية ليريبيرد) في 30 يوليو تم فصلني إلى سرب البناء 17، جنبا إلى جنب مع سيغ مارتي باندلوس وسيغ غوردون ساندرسون، استعدادا لعملية ليريبيرد. كنا جزءا من برنامج مسح الأراضي (عملية ليريبيرد) في أو واربورتون. العملية التي كنا على تهدف إلى عرقلة حركة العدو دون أن ينظر إليها. انها تسمح إد لنا لنقل ناقلات الجنود والدبابات والمدفعية والقوات بسهولة في المنطقة. والمرحلة الاولى من العملية هى احراق ممر بطول 200 متر وطول 14 الف متر على طول واد بين الجبال الواقعة على بعد 17 كم غرب نوى دات. كان الممر الذي سيتم تطهيره بين نوي تاي فايس ونوي دينهس في أو واربورتون، والتطهير من الطريق 15 إلى الشمال. وكان دورنا في إدارة الاتصالات بين وحدات المشاة المحيطة فسب وكذلك المدفعية في نوي دات، الرحلات المروحية واردة، مثل إعادة تزويد المواد الغذائية والماء والوقود جنبا إلى جنب مع غبار ونقل القوات. غادرنا نوي دات في 1 أغسطس مع 7 بلدوزرات D8 على الشاحنات. اصطحبنا من قبل قوات من الجنود المهاجمين (A تروب، A سن، 3 كاف ريجت). كان لدينا أيضا بعض الدعم الجوي نظرا لأننا كنا نسافر من نوي دات إلى باريا ومن ثم على طول الطريق الرئيسي (Q15) نحو فو ماي وسيغون لعدة نقرات قبل أن تحول الحق في الأدغال. كان لدينا شركة المشاة معنا (شركة ويسكي، 4RARNZ). وانتقلت ناقلات الجنود المشاة والمشاة إلى الأدغال لمسافة 4 آلاف متر تقريبا وأطاحت المنطقة قبل أن ننتقل بعد حوالي ثلاث ساعات. خلال إنشاء فسبب واحدة من الجرافات تعرضت للقذائف الصاروخية آر بي جي. كان هناك أيضا الكثير جدا من النار شبه التلقائي القادمة إلى فسبب. وأصيب سائق الجرافة وأجل. تم استعادة D8 وعاد إلى نوي دات. The enemy reacted vigorously to this operation causing severe damage to two bulldozers by RPG fire and one APC by mines, and the land clearing teams were subjected to considerable harassment during the first few days, after which there was minor contact with the enemy. On the 4th August there was a contact on the perimeter of FSPB Hague about 50 metres from our position. Several VC had sneaked in close to the perimeter and fired automatic weapons and rockets at sentries on the perimeter and into the FSPB. Two bulldozers were badly damaged. One of the bulldozers was buried to extinguish the fire. We all stood to (grab your rifle and head for your mortar pit) in our case there was no mortar pit so we ran to the nearest berm, fully expecting to see some Viet Cong on the other side. During this contact one of the infantrymen was wounded and medevacd out. The Platoon Commander was also slightly wounded in the head. Another D8 was mined during the recovery operation of one of the rocketed D8s. Two dozer operators were wounded at this time and were evacuated. They were both eventually casevaced to Australia. On the 12th August a platoon on patrol made contact with five Viet Cong who quickly withdrew. On the follow up an enemy camp was located which contained a large quantity of ammunition and supplies hidden deep in a tunnel system. During the search of the camp two enemy walked in, one was killed and the other escaped. Although many signs of the enemy presence were picked up and trails followed, it was not until 29th August that an estimated ten enemy were sighted and engaged with artillery and mortar fire with unknown results. Also on the 29th an enemy hutted camp of fourteen huts and cookhouse was located and destroyed. There were several reports received from Intelligence to say that the local VC division (D445 Provincial Mobile Force Battalion) was likely to pass through our area during the time that we were there, so we were on high alert and for this reason we had another company (B Coy, 3RAR) sent out to protect us. Our CP took some time to set up and establish all radio communications. This was the beginning of the rainy season and everything was total ly drenched, certainly the floor of the CP was flooded. The three of us were working five-hour shifts with a two-hour shift at night, which seemed to be the best way to provide 24-hour coverage. In the middle of our camp we had a cleared area where the dozers and APCs have to move through and park. It didnt take long with the chu r ning up of the dirt to turn the whole area into a mud heap. We had to cross through this quagmire every meal time and consequently end up with mud up to our knees. We were not able to send a convoy out from Nui Dat with water and clothing because it was deemed still to be too dangerous to send anything by road due to the recent attacks and general enemy activity in the area. The CP became very hectic at times as we have seven radio networks in operation, as well as a switchboard which allowed us to communicate with the perimeter. See Photo Right - Gordon Sanderson . 104 Sig Sqn at FSPB Hague. (Photo supplied by Gordon Taylor) Things seem to have settled down in camp into an orderly routine. We have three patrols out at all times. They have come across a lot of VC and a lot of food and ammunition and documents, but they have only killed one VC so far. The other night one of our patrols started shooting, only to find out that they were shooting one of their own fellows. Nobody knows how this happened but apparently this fellow wandered away from his post and somebody opened up on him. He was very lucky only getting shot in the leg. A bore was sunk to provide additional water for showering, much to everyones relief, as we have not had any water or change of clothes flown in. I received another rise in my pay and was now earn ing 113.96 per fortnight. One day we were out on a jeep travelling along the cleared area, I have no recollection of why we were there or where we were going to or from. We were about two kilometres from camp when our jeep became bogged in the ruts caused by the D8s. A photo I have shows that my companions were Gordon Sanderson and Marty Pandelus. I cant recall any other details except that we were very exposed if any enemy had been in the area at the time. We radioed for assistance and thankfully managed to get rescued before nightfall. We spent three weeks at FSPB Hague before moving to FSPB Hokanui as the dozers have to move too far from camp each day. Our move was carried out in typical Army style. We had half packed up the day before to ensure a smooth start to the move early the next day. We spent most of the morning waiting for trucks to arrive from Nui Dat. When we finally got started it took five hours to move five kilometres. We had been experiencing some torrential rain and all of our vehicles got bogged at some stage of the journey and had to be towed by the bulldozers or the APCs. The CP was set up very quickly and we managed to hack out a place in the scrub to put up our tent. We had so much rain that the CP became flooded and we ended up abandoning it about 8:30pm and set ourselves up in the makeshift kitchen. The next morning the CP had five feet of water in it. We dug a new one the following day and then spent two days in trying to make it waterproof. We are working in well with the Infantry as far as Signals work goes and we take it in turns to man all of the radios. It is good experience for me because I hadnt worked any really busy networks before, and with seven networks going at once and sometimes only one man to handle them, things get a bit hectic from time to time. An additional Signalman was required to go out on a day patrol. I volunteered to go out (dont they tell you never to volunteer) The platoon already had an infantry sig attached but for some reason the y wanted an additional radio op. We came across a huge B52 bomb crater half full of water during our patrol. Thankfully there were no incidents during the day. I spent a couple of days working on the chopper pad, communicating with the pilots and guiding them in. It was interesting carrying out the process of throwing smoke and calling them in. Whisky Company (NZ) was extracted from the FSBP during that time. We have both Chinook and Iroquois helicopters landing here. Actually the Chinooks only land if they are ferrying troops. They are also delivering bladders of diesel fuel for the bulldozers and the Iroquois bring in food and other supplies. On the radio network the Chinooks are called Hillclimbers and the Iroquois are called Albatross. Each bulldozer uses 10 gallons of diesel per working hour. Therefore we need around 1,000 gallons of fuel per day. The diesel contained in 500 gallon bladders are flown in by Chinook with the bladders slung underneath. I was choppered back to Nui Dat on the 8th September. I believe that Gordon Sanderson and Marty Pandelus stayed on until the end of the operation. I was back in camp after five weeks out in the bush. I spent ten days at 104 Sig Sqn before being choppered out to Blackhorse on the 18th September at the start of another operation. September 1968 (Operation Hawkesbury) One day a group of us was supposed to be carrying out a protection party run down to Vung Tau and we were given copious instructions outlining what our tasks were. In the middle of this all going on Geoff Morgan and I were told to report to the OC Radio Troop regarding an assignment ASAP. We were told that we were going out on a liaison job with the Yanks. Geoff was going to the Thai Regiment, Bearcat and I am going to the 11th Armoured Cavalry Regiment (11 ACR) at Blackhorse. I was there from the 15th to the 24th September. The operation was Hawkesbury and 4RARNZ carried out a reconnaissance in AO Tuggerah. The battalion moved into blocking positions east of Route 2 on the western edge of the enemy zone known as the Thua Tich. They also carried out operations in AO Canowindra. Two fire support bases were used, FSPB Gabo and FSPB Wattle. The first near Ap Ngai and the other on the Firestone Trail near the junction with the Blackstone Trail. A Military Cross and a Distinguished Conduct Medal were awarded to two members of 7 Platoon, C Company as a result of their actions during the operation. The 11 ACR is a lot different from the other American units I have been with. They are a lot more rough and ready, but still nice guys. The yanks that I was working with had not come across Australian soldiers in their unit before and we were treated as a bit of a novelty, being shouted free beers, etc. Many of them had no idea where Australia was or that we had been deployed to SVN. Their geographic knowledge of the world seemed to start in Los Angeles and end in New York. Blackhorse was the base of the US Army 11 ACR. Their motto Find the bastards - then pile on. During 1968 the 11 ACR was commanded by Brigadier General George S Patton Jnr. the son of old Blood and Guts Patton from WW2. Quote from the History of 547 Sig Tp from 1968: George Patton Jnr arrived at the 547 Sig Tp Compound - Nui Dat (within the lines of 104 Sig Sqn) in full battle order - steel helmet, grenades strapped on this belt, an M16 in this hand, a low slung pistol on this right side and a mean looking Colt Cobra in a shoulder holster. Squatting in front of the big wall map he chewed on an unlit cigar as he received the usual briefing from Steve Zagon (Capt). On conclusion of the briefing he jumped up and slapping Steve squarely on the back barked in a heavy drawl Thats great stuff fellas Keep it up Remember, you find em and Ill kill em With that he strode off, grenades and guns slapping against his sides, leaving the operations staff rolling with uncontrollable laughter. The yanks are all a bit trigger happy. I was travelling somewhere in a jeep with them during my stay at Blackhorse when one of them asked if he could fire off a few rounds from my rifle as he hadnt used a 7.62mm rifle before. He fired several rounds into the bush and looked very happy with himself before handing it back to me. Bearcat, where Geoff Morgan and Peter Menagh were based, about 20 kilometres from Blackhorse, seemed to be a bit of a hot spot. They had been mortared a couple of times over the past few days. Bearcat was the base for the Royal Thai Army Volunteer Forces. I heard Geoff on the radio quite often as we were working the same channels. I was listening to him on e day, when I heard him say quite nonchalantly over the network We have mortars landing just outside our perimeter. He sounded so casual about the whole incident. I returned to Nui Dat on the 25th September. October 1968 (Operation Windsor) I was only back in Nui Dat for a few days before being deployed on Operation Windsor to manage a re-trans station for the Artillery net. Keith Oliver, Pete Menagh and I were sent over to the 161 Bty RZNA on the 1st October and we flew out in Chinooks the next day to FSPB Cedar. FSPB Cedar: YS 29-89 25 km NW of Nui Dat, 3 km NE of FSB Diggers Rest and 17 km W of the Courtenay Rubber Plantation. Described as a Tight and dirty location where 161 was put back-to - back with an Australian Bty, separated by a fallen windrow of trees. 161 Bty, RNZA (Hitchings Bty 14 Apr 68-18 Mar 69) firebase set here 28 Sep-12 Oct 68. Bien Hoa Prov, III Corps. We were supported by A Coy, 3 RAR. We had to set up comms for two stations, both of whom were several thousand metres to our west and our role was to re-broadcast their transmissions back to Nui Dat. The first tasks on our list were to pitch our own tent, set up our equipment and each dig our own pit. We were plagued with trouble right from the start. Everywhere we put our gear down someone wanted to pitch a tent, or dig a hole or the guns wanted to fire in that direction. It poured with rain all that afternoon and every time a Chinook came in with a load we had to hang onto our tent and gear to stop it from being blown away. A Chinook creates a wind comparable to a 90-mile an hour gale. All our codes, signal instructions and secret papers were scattered over the place. Once we were set up we realized that we couldnt get comms for some inexplicable reason, no matter how we tried. We gave up for the night and first thing in the morning reviewed the situation by recharging our batteries and resiting our aerials. We had just finished this process when Major Munro (our OC) arrived to see what was going on. In the end they decided that we were too far away from Nui Dat for the equipment that we had been supplied and we were airlifted back the next day. LCpl Bob Parkyns, Sig Morgan and Sig Abraham were sent out to act as a retrans station during this operation. They were stationed at Blackhorse, the same LO that I was on a few days earlier. Abraham was able to get a ride in a chopper and while they were flying around carrying out some testing of equipment they were shot down by enemy ground fire. Unfortunately there were no survivors. I believe that Geoff was also offered a ride but he was rostered on duty, so had to decline. 29 September - From Geoff Morgan letters home:- Denis Abe Abraham missing. A b e and I met a helicopter crewman in the canteen last night. Abe took up the offer of a short flight this morning while they tested their guns and made a visual reconnaissance of a designated area. Shortly after taking off no more was heard of the chopper. Bob delayed informing Nui Dat until late this afternoon in the hope that he would turn up. 30 September - Wreckage of helicopter discovered. Although a search was quickly started, it was not until today that the wreckage was discovered. Abes fate is not yet known. Neither is it known whether the helicopter was shot down or crashed through mechanical failure. The last report I heard was that two bodies have been recovered, but as yet have not been identified. Abes body was brought in today and Bob had the unenviable job of identifying it. Naturally this has hit us pretty hard as he was a good friend to all of us. It leaves me rather bewildered when I realised that I wont be able to enjoy the company again of a fellow who had the ability to get the most out of life. The irony of it is that every person who comes to Vietnam aims to have as many helicopter rides as possible and therefore takes every opportunity to get up in one. Then something like this happens Its been ascertained that as the chopper was flying low on its visual reconnaissance an unknown number of VC took shots at it with their rifles. The pilot was shot in the head and being so low the co-pilot didnt have time to take over the controls. It ploughed into a creek bank at well over a hundred miles per hour. I suppose, in one way, one can be thankful that they were all killed instantly as I dare say the VC went in to inspect their work and any injured would have been in for an unpleasant time, to say the least. Initially I was going to go on the flight but swapped with Abe when we realised that it was me who was on duty the next morning. PHU MY (Operation Harvest) Deployment Details: 25 Oct 68- 2 Nov 68. Allied Units Involved: C Coy, 3RAR Objective of Operation: reconnaissance in force and interdiction operation FSB Nelson - YS 21-81 On QL-15, 18 km WNW of NUI DAT, 10 km SE of FSB Archer, 38 km NNW of Vung Tau. 161 Bty RNZA (Hitchings Bty 14Apr68- 18Mar69) firebase set here 27Oct-2Nov68 (right section). Phuoc Tuy Prov, III Corps. After a respite of a couple of weeks back at the squadron and being completely bored cutting grass, filling sandbags, etc Keith Oliver and I were informed late in the afternoon that we were going out with C Coy 3RAR the next day, 25th October, on Operation Harvest. We spent the rest of the day putting all of our equipment together for the operation. We were to be stationed at Phu My, several clicks north west of Baria on Route 15. Our role was to liaise with the ARVN, Thais, Yanks, along with elements of 3RAR during the operation. Ken Cox was sent to Xa Bang, an ARVN outpost, as part of this operation. We had to be ready at 0700 hours on the 27th October to move out with C Coy, 3RAR and A Sqn, 3 Cav Regt. This was my first ride in an APC. We had it to ourselves given that we had about 1000lbs of gear to carry, (Wet cell batteries, generator, fuel, aerials, radios, and all the usual paraphernalia.) The APCs dropped us off at Phu My and then continued north up the road to AO Everglade to set up HQ at FSPB Nelson. We were stationed with the Army of the Republic of Viet Nam (ARVN) 655 Regional Forces Company at YS 237772. Their main, and only, armaments were 2 x 105mm field guns (which I never saw). We had no sooner set up our communications channels when some Yanks came into the compound to ask for help. There had been a smash not far up the road. When they tried to go back to their base for help they had their way blocked by a contact on the road. We spent quite a bit of time trying to communicate with our contacts in Vung Tau to ask for assistance (by land line) with their unit. They ended up staying with us overnight until some tow trucks were sent up from Vung Tau late the next day to take them away. Phu My is also the area HQ for smaller outposts nearby. From here, patrols go out every night to an ambush position, but I have my doubts as to whether they do much good or not. The soldiers live here with their families in nothing more than hovels which are dug out of the mound of earth which surrounds the camp. There are several tin buildings inside the camp and it is inside one of these that we are operating from. Keith and I are working long hours with the radios. We are each working eight hour shifts. I am glad I am out on this job for a couple of reasons. This is one of the few assignments I have been on where I have felt a sense of achievement. It is also the first time that I have worked with the Vietnamese. Their life is so much different to ours in many ways, and while we are stationed here, we have to live more or less the way that they do. The children are generally very well behaved and we get on very well with then, and the adults, even though neither of us can understand what the other is saying. On one occasion the LO from 3RAR, who was working with us, and I went over to the Vietnamese quarters for a few drinks with the CO and some of his fellow officers. We had to take off our boots and socks before we entered the building. We were seated on the floor with our legs crossed and a bowl of rice and a few bowls of meat and sauces placed in the middle of the circle. Chopsticks were the order of the day and I had a hell of a job trying to eat with them. We did talk about the different sorts of cuisines that we ate. I dont know if they were having us on or not but a cooked cockroach turned up on one of the plates. I had finished eating by that time, thank goodness. The Vietnamese had a great laugh when we refused the offer to eat the cockroach. I suspect that they had carried this out in jest as we had been talking earlier about eating rats, mice, cockroaches, etc. The LO is driving us round the bend. He is a young 2nd Lieutenant from the infantry we are working with, and in my opinion is very immature. He just makes a fool of himself all the time, trying to impress everyone and impressing no-one. He was actually two years younger than me. He got dragged over the coals by his CO the other night after ordering me to call up 3RAR Company HQ and advising them contact, wait, out when we thought that the compound had been hit by a rocket, when in actual fact it was actually a rocket that was attached to the perimeter facing outwards that had been fired. No-one knows why it went off. He got a bollocking because he hadnt gotten the facts straight before making a call and giving the whole Company, which was stationed in the bush, a scare. We returned from Phu My on the 4th November. It was a great experience working with the Vietnamese. Keith and I felt that the 2nd Lieutenant was a complete idiot and we were left to do all the work and we made most of the decisions. One of the most played songs on American Forces Vietnam Network (AFVN) radio station at this time was Jennie C Rileys Harper Valley PTA. I can remember thinking that it was absolutely fantastic. AFVN also played Chickenman every morning. It was a fairly stupid take off of a superhero. One morning someone in the Sig Centre played an episode straight off the radio and broadcast it over the taskforce network. I dont believe that anyone was charged with this, but it certainly caused a ruckus at HQ. AFVN Radio was run by the American Military you may remember the movie Good Morning Vietnam They played fairly tame music but from time to time they would play the top hit parade songs. Their ads were really targeted at the lower level, less educated troops with simple ads about keeping your mosquito repellent on, or how to purchase government bonds, or pushing the re-enlistment barrow which was incentivised towards having troops re-enlist or extend their tour of duty. November 1968 (Operation Capital II) The day after we returned to Nui Dat there was another operation starting up but I was too late to get a job on it, so I just h ung round the 104 Sig Sqn lines trying to keep out of everyones way. For the two weeks I was in camp I learned to make myself seem to be invisible during the day. I ha d my bed in the same tent as Cpl Richard Christiansen, Sig Tom Richardson and one other. I dont have any sheets, pillow, etc. I just have a poncho that I use as a sheetblanket. Each morning I would fold up the poncho and hide it in my trunk under the bed. This mean t that I d id nt have to have any tent inspections as there is no evidence of anyone sleeping there. There were no roll calls and because people were moving in and out all of the time there was no double checking of numbers. I am sure that Cpl Alan Lohrisch and a few others knew that I was in camp, but didnt really know how to find me, so I could sort of please myself so to how I spent my day. When I had the opportunity I volunteered to drive whomever, usually officers around the base, managing to take a few photos of interesting things. We are now in the middle of November and t here is still no definite word on when we will be going home. It could be a week before Christmas or two weeks after. Life has been quite dull the past few days, although I have spent a few hours driving around the place delivering mail, equipment and officers who want to move around the camp, still with no licence, and with over half of our unit out on operations the place is very quiet. Our beer ration was lifted last week, most units have unlimited supplies but we are now on four cans a day, instead of two as it was before. Shirts are still on and we wont be back into shorts for a while yet. Somewhere around this time I was involved in a mission to go to a Vietnamese village and arrest a VC suspect. As best as I can recall I was the radio operator for the group. Travelling in two land rovers we arrived in the village just on dusk (I guess when most of the villagers would be cooking their evening meal) and pushed our way into one of the houses to arrest a person who was suspected of being a VC sympathiser. As we were taking him away the wife and children were screaming at us (along with some neighbours). The woman was so distraught that she would not let go of her husband and in the end we took her with us back to Nui Dat and delivered them to the gaol. This was the first time that I had been up close and personal in a confrontation where we were dealing with the grass roots villagers and I must confess that I found it most disconcerting. I never did find out whether he was involved with the VC. Operation Capital II On the 11 November, Keith Oliver and I were choppered out to Suoi Cat, via FSPB Lion, several kilometres east of Xuan Loc. We were working with the 43rd Regt, 18th ARVN Division at FSPB Penny. Our callsign on the network was Bridle Shaker. There were quite a few Americans in the FSPB who obviously are running the show. There was a Task Force operation on, called Operation Capital II and it involved the ARVN, American and Australians all working in conjunction with each other in more or less the same area trying to find and destroy a suspected VC Battalion. The first deployment of the HQ 1 ATF Main using Armoured Command Vehicles (ACV) for Operation and Signal CPs, was on Op Capitol at FSPB Lion in early November 1968. This allowed communications and other functions to be set up immediately instead of building a bunker Comment: At Fire Support Patrol Base (FSPB) Coral in May 1968, the deployed Australians along with its Task Force HQ and supporting Signals came within an ace of being wiped out by the North Vietnamese Army. The HQ was most vulnerable and the complete command, control and communications had to be dug underground in bunkers. This took a number of days which was handicapped by enemy action, limited defence stores and poor weather. The ACV callsigns and functions were as follows: Callsign 85 (ARN 134469) Operations Command Post Callsign 85A (ARN 134470) Air Support Command Post Callsign 85B (ARN 134465) Artillery Fire Support Coordination Centre Callsign 85C (ARN 134457) Signal Centre (104 Sig Sqn) Our job was to liaise between 18th ARVN, FSPB Lion and other troops in adjacent AOs to ensure that there were no friendly troops in any areas that were likely to be attacked by artillery fire or air strikes. During our second day there we had an incoming artillery shell fired, presumably from a nearby ARVN FSPB, into the middle of our FSPB. I was on duty in the CP which at this stage was a tent in the middle of the compound which was sandbagged up to around five feet, so that I was shielded from the explosion. I am glad that I was sitting down at this time otherwise I would have certainly been wounded. There were several ARVN soldiers killed and wounded and dustoffs were called in to take them to hospitals. We never did find out who or what caused this to happen. A couple of days later a couple of Aussies turned up out of nowhere. They had been out with the ARVN Artillery for several days and one of them was from our unit (Cpl Phil Denton). So now we are working two nets, carrying out liaison for Artillery and ground troops in the surrounding areas. I had my camera stolen while on duty. I am not too worried about the camera. It is the photos that were in the camera shots of Phu My and here. (With no photos to remind me of people, places, etc it makes it more difficult to recall what happened during this period.) An email from Keith Oliver 6th Sept 2007 I will check out my slides to see if there are any from our time at Phu My and at that FSPB with the Mighty Anvil. I can still remember those delta fox-trots dropping around the perimeter followed by an enormous bang when the drop-short hit us very close by. Before this event we had been sleeping in tents with the ARVN soldiers. In no time flat the Yanks had commandeered a bob-cat and created a huge scrape in the ground. It was least three metres deep and was soon ready for us to move into. We were able to walk down the gradient until it flattened out where we laid out our bedding and gear. We slept a little more soundly after this although we had no roof. We we re working in with the American advisors and we also have an American Artillery battery at the FSPB. We g o t fresh rations and the food was better than we g o t back at Nui Dat. Washing was the problem. We ha d to go down to a muddy stream and paddle around in there and do our washing as well. In typical American fashion the food at the FSPB was top notch. Here we were, out in the bush and we could order our eggs in a number of ways, scrambled, over easy, fried ice cream was available for lunch and dinner, a far cry from the C-rations which was normally what we would have when out in the bush with our own troops. On some occasions we would have had, from time to time, hotboxes delivered in the FSPB when with our own troops otherwise it was C-rations. There was always a bartering process that went on with C-rations lima beans were the least liked and were very hard to trade. There was a river close by and it provided us with the opportunity to bathe and carry out our laundry. There were four of us in the stream one day when all of a sudden a snake about four feet long, came swimming down towards us. I dont know if it was venomous or not but it took us about two seconds to get out of the water. These are the hazards of washing in a Vietnamese stream. Stand to at dusk was an interesting experience with the Americans. Instead of sending out patrols from the FSPB at dusk, they all congregate d along the perimeter and fire d their weapons into the bush. This was called the Mad Minute. Not sure what this achieved, other than to tell the enemy exactly where we were. No doubt they already kn e w this anyway. One of the Americans was very keen to fire a few rounds with my rifle at one of these events. The 18th ARVN Div HQ came in out of the bush after ten days and now we were attached to the US Army LO team from MACV HQ. We live d in one compound and work ed in another (about two clicks apart). The shifts wer e, morning (one Sig) afternoon (one Sig) eveningnight 1730 until 0730 hours (two Sigs). Movement was restricted after 1800 hours hence the need to have two on during this time. Keith Oliver was sent back to Nui Dat and Ken Cox and Marty Pandelus were sent up from Nui Dat to work with me with the LO team from MACV HQ. We returned to Nui Dat on the 30th November after spending five days in Xuan Loc. I was fairly confident that this w ould be my last job with only a short time left to go. Ken Cox and Geoff Morgan were going home on the 10th December and there are more flights on the 17th and 23rd. There was a mortar attack one night somewhere between our two compounds. I didnt hear it, I can be a deep sleeper, and was only informed when I came on duty in the morning. (Ken Coxs notes say that there were five mortars fired into an ARVN base not far from our compound.) December 1968 (Xuan Loc. Return to Austraila) I was back in Nui Dat for three days before being sent back up to Xuan Loc with Keith Oliver because another operation was about to start in the same area (FSPB Julia). Sig Jeff Fewson, from Balcombe days, came up to Xuan Loc a few days after us. Jeff arrived in Vietnam on the 3rd December. He managed to get hold of a revolver from somewhere in Xuan Loc and fired a round from it. Upon my return to 104 Sig Sqn, I was paraded in front of Captain Arnold, 2IC, 104 Sig Sqn to explain what had happened. I only knew that the incident had occurred but had no knowledge of the exact details. He will be reprimanded when he returns to Nui Dat. Hurray I have heard through the grapevine that I will be Returning to Australia (RTA) on the 7th January. 104 Sig Sqn Radio Operators having a drink on Christmas Day at FSPB Julia (1968) L-R Jeff Fewson, Bruce OBrien, Keith Oliver, Bob Vallance, Unknown and Peter Quinlan (Photo supplied by Gordon Taylor) On Christmas Day the Sigs that were out on LOs in our area were flown into FSPB Julia, where Task Force HQ Forward was based and provided with a Christmas lunch, served by the senior NCOs and officers. We were also given a few small Christmas presents. I flew back to Nui Dat from Xuan Loc on New Years Day. I spent the last week in camp getting prepared to depart, handing in rifles and other bits and pieces and making sure that our dress uniforms were neat and clean. We spent a couple of days driving around Nui Dat having a last look around. January 1969 (Return to Australia) We had a big farewell party on the evening of the 6th as there where quite a few of us going home. I think that we all ended up with sore heads the next morning. I spent almost six months out of Nui Dat on operations and only two months in camp with 104 Sig Sqn. The rest of my time was spent with 4th Field and 12th Field Regiments. Last look at Nui Dat before returning to Australia L-R Richard Christiansen, Robert Lyons (110 Sig Sqn), Keith Oliver, David Tiernan and Unknown (Jan 1969) (Photo supplied by Gordon Taylor) A whole group of us flew by Hercules to Ton Son Nhut at about 0730 hours on the 7th January, 1969 and boarded a Qantas 707 around midday, arriving at Mascot around 2230 hours (in the dead of night when the airport was closed). There was no official ceremony upon arrival, certainly no welcome home parade. Only parents and friends of those coming home were at the airport to welcome us. There was no one there to welcome us home and or to say thanks for your efforts. As an aside, of the nineteen 104 Sig Sqn who sailed to Vietnam on the HMAS Sydney, Terry (Tab) Hunter, Keith Oliver and I were the only three who flew home on the 7th January. The others had already completed their tour of duty. The other three Sigs who came home with us were Richard Christiansen, Glenn Sweet and Dave Tiernan. Conclusion The first week back was very strange. Coming straight from a war zone to civilian life took some adjusting. Even walking down the street and looking out for traffic as you crossed the road was difficult. Any strange noises certainly had you on your toes. I wore my uniform a couple of times and on one occasion was spat on and called a child killer. Not a very nice welcome home message. I went to South Head military barracks a couple of times to fill out paperwork and have a medical prior to discharge before being officially discharged on the 31st January 1969. I travelled to Melbourne to meet with Gordon Sanderson, Keith Oliver and Ken Cox, Geoff Morgan and some others who we knew from Balcombe or Nui Dat in mid February. Ken was getting married, Gordon and I were arranging a trip overseas in October (and I wanted to catch up with Keith as I had spent a great deal of time with him in various operations). Gordon Sanderson and I sailed to the UK on the SS Iberia and spent 12 months together working in London and travelling all over Europe. In gathering information for this story I found that the detail recorded in the 104 Sig Sqn operational documents from AWM War Diaries quite sparse. It is a pity that documents outlining the various operations and LOs along with the names of those who were sent out were not recorded. A lot of information relating to operations during 1968 can be gleaned from Infantry and Artillery War Diaries on the AWM website. My wife and I took a three-week trip to Vietnam in 1999, during the Asian Meltdown. At that time there had been very little western money spent redeveloping the country, so we saw it in a somewhat similar way as it was in 1968. I did not travel to Vung Tau or Nui Dat, but did see many places in both the old north and South Vietnam and talked to many men who had served in the ARVN during the war who had since spent years in re-education camps. I have to say that I found the Vietnamese to be a very gentle and friendly race. X-Run Update X-Run is now even better with several improvements and awesome additions to the gamemode New Stats System Better Arena Selection System New Scoreboard Leaderboards on our Website Spectating Mode - Right click your compass to watch a game already going on Added New Arena: RIVER New Game-Mode: Speed UHC Speed UHC is similar to normal Ultra Hardcore Mode, but sped up so everything happens faster and games are finished more quickly Games last a maximum of 25 minutes . with PvP beginning at 5 minutes and Deathmatch at 15 minutes. Constant Speed II effect Fast Enchanted Tools When you craft a wooden tool, you will receive an enchanted stone version. Animals drop cooked food. Mined ores drop smelted ingots. Just mine away Increased Drop Rates for mobs. For example, skeletons are more likely to drop bows and arrows when killed. And more UHC is Back with some New Features New Scoreboard Added 20 New Kits Warrior 8211 Start with a stone sword, and a full set of leather armor Archer 8211 Start with a bow, 4 arrows and 4 feathers Trader 8211 Start with 15 emeralds to trade with villagers Acrobat 8211 Start with a pair of Feather Falling X diamond boots And Several More New Stats System New Team System - Right click the name tag and select a wool color to choose your team New Lobby Bug Fixes and Performance Fixes We hope you enjoy all these new updates The Happy Hunger Games Staff It8217s been a while since the last time we posted here so we decided to do it more periodically (Sorry). The latest months, a lot of things have been going on in the Network, many new updates have been done which we are going to specify below, but by far the most important thing is the release of a BRAND NEW GAME-MODE X-RUN If you like to Parkour, then this new mini-game is perfect for you Hop on the server and challenge other players in intensive high-speed parkour races, and see who is the best Parkourer out there There are more than 20 INITIAL MAPS to check out, and more being added with time Check out X-RUN and upgrade your Parkour experience to a new level Have Fun Furthermore, here are some of the biggest changes and updates that have been done in the network the latest months: Hub and Creative: MAJOR COSMETICS UPDATE New Feature Treasure Hunter More information HERE New Currency HHG Tokens More information HERE New Gadgets New Pets New Mounts New Particles New Disguises New Cosmetic Hats New Cosmetic Wardrobe New Cosmetic Emotes New Feature Speed It8217s Halloween time Brand new Ha lloween Lobby Super Craft Bros: Bug Fixes New Scoreboard and game interfaces New Arena Dream Land New Arena Rubik New Arena Icy Crater New Arena Islands New Lobby New Arena Gladiator New Arena France New Arena Italian New Arena The Maze MAJOR UPDATE For more info do update Bug Fixes You can now write signs with colors New custom island creation system Huge performance Improvements New Commands and features New Scoreboard New Warping system New Challenges New Skyblock PvP arena Brand new Skyblock Spawn New words added to draw New Lobby New Parkour Dreams New Parkour Frozen Valley New Parkour Sprint New Parkour Reppord New Parkour Tutorial New Parkour Islands New Parkour Wipeout New Parkour Ice New Parkour Enchanted Forest New and better Duelling system Kit selection and more New Scoreboard New Feature Kit Previews New Feature Health Indicators New Feature Teams New Feature 2vs2 duels New Feature 3vs3 duels New duel arenas New Stats and Leader-board 6 New Kits EnderMage, Flash, Link, Tho r, Aang and Herobrine New Arena Islands New Arena Desert New Arena WinterHold New Arena Castle Square New Arena ShipWreck New Arena Jade Prominence New Arena Volcanic New Arena Frozen Tundra New Arena Magic New Arena Abandoned New Arena Nightmare New Arena Treasure Island Survival Games and Solo Survival Games: Bug Fixes New Better spectators tools New Deathmatch arena Definitely a lot has been going on Make sure to check all the new features out if you haven8217t already Enjoy 8211 The Happy Hunger Games Network Staff

No comments:

Post a Comment